Haber

Erzincan, Erzurum, Eskişehir Sahur ne zaman? 4 Nisan Pazartesi Erzincan, Erzurum, Eskişehir Sahur kaçta biter?

Erzincan, Erzurum, Eskişehir Sahur ne zaman ve 4 Nisan Pazartesi Erzincan , Erzurum, Eskişehir Sahur ne zaman biter soruları Ramazan ayının başlamasıyla birlikte sıkça sorulmaya başlandı. Sahur saatini bekleyen vatandaşların merak ettiği bahis için detayları sizler için derledik. Tamam, Erzincan , Erzurum, Eskişehir Sahur ne zaman? 4 Nisan Pazartesi Erzincan, Erzurum, Eskişehir Sahur kaçta biter?

SAHUR NEDİR, SAHUR NEDEN YAPILIR?

Sözlükte dini bir terim olan “sabahtan önceki vakit, gecenin son üçte biri” anlamına gelen seher kelimesinden gelen sahur (sehur, suhur), oruca hazırlanmak için şafaktan önce yenen yemek anlamına gelmektedir. Bazı hadislerde bunun için “ekletü’s-sehar / ekletü’s-suhur” tabiri kullanılmaktadır. Sahur kelimesi birçok hadiste geçmektedir (Wensinck, el-Muşem, “?vm” md.). Tefsir, hadis ve fıkıh kaynaklarının verdiği bilgiler dikkate alındığında, oruç yasağının başlangıçta gece saatlerinde başladığı, Bakara döneminin 187. ayetiyle bu sürenin sabaha kadar uzatıldığı, sahura izin veren başlıca meşruiyet kanıtıdır. Bu âyet-i kerimede, “Siyah iplik, beyaz iplikten sizin için ayırt edilinceye kadar, sabahtan itibaren sizin için ayırt edilebilir hale gelinceye kadar” diyor. Oruçlunun sahur yemesinin mendup olduğu konusunda İslam âlimleri ittifak etmişlerdir (İbnu’l-Münzîr, s. 104).

“Sahura kalkın çünkü sahurda bereket vardır” sözleriyle sahura teşvik eden Hz. Peygamber (Buhârî, “?avm”, 20; Nesâî, “ıyâm”, 18-19, 24; Tirmizî, “?avm”, 17)’nin sahura önem verdiği görülmektedir. Bazı hadislerde sahurdan bir yudum su ile de olsa tam anlamıyla vazgeçilmemesi tavsiye edilmektedir. alışveriş merkezi”, 17; Nesai, “ıyâm”, 25-26). Bütün bu deliller dikkate alındığında fakihler sahura kalkma kararının sünnet olduğu sonucuna varmışlardır. Mendub ve müstehab, fıkıh ahlâkındaki geniş mânâları ile nisbetlidir.Bazı hadislerde geçtiği gibi (İbn Mace, “? İyâm”, 22), sahurun ​​amacının bedene yiyecek sağlamak olduğu açık olmakla birlikte, Oruç tutabilmek için sahura kalkan müminin asıl gayesi Hz. Allah.

Sahurun ​​Müslümanların orucunu Ehl-i Kitabın orucundan ayıran bir özellik olduğunu bildiren hadis (Müslim, “?ıyâm”, 46; Ebu Dâvûd, “?avm”, 16; Nesâî, “?ıyâm”, 27; Tirmizi, “?avm”, 17) açıklanırken, bu durumun önceki ümmetlere göre Müslümanlara sağladığı bir kolaylık olduğu ve bu nedenle sahura Kitap Ehli’nden farklı davranarak kalkmanın şükran anlamına geleceği ifade edilmektedir. bu nimet için Sahuru son vakte kadar uzatmanın, iftarı ilk vakitte kılmanın ve namazda sağ eli sol ele koymanın peygamberlerin özelliklerinden olduğu rivayeti (el-Muvaşaa, “?a? rü’?-?alât”, 46; Abdullah b. Yusuf ez-Zaylai, II, 470), daha önceki hadislerle çelişiyor gibi görünse de, muhtemelen umumî hadislerden dolayı, konunun eserlerinde bunların uzlaştırılması vurgulanmamıştır. Birinci hadisin kabulü, ancak ikinci hadisin rivayetinde sorunlar vardır. Örneğin Tahavi ikinci hadisi (Şer?u Müşkili’l-âs_âr, I, 417-421) içermezken, Kâsânî izaha girmeden her ikisini de aktarır (Bedâ?i?, II, 105). İbnbidin’in bu duruma ilişkin yorumundan (Reddü’l-mu?târ, II, 420) yararlanılarak, daha önceki ilahi dinlerde sahur yapılırken, ikinci hadisin Hz. İlahi dinlerdeki karar, orijinal şekliyle. Buna göre birinci hadis-i şerifte, Resûlullah’ın, devrinin Yahudi ve Hıristiyanlarını kastetmiş olması mümkündür. Şah Veliyyullah’ın sahurda rahmet vardır hadisinden hareketle sahurun ​​faydalarını anlatırken ortaya koyduğu görüş bu yorumu destekler niteliktedir: Sahur yemeği bir yandan oruca dayanma gücü sağlarken diğer yandan oruca dayanma gücü sağlar. Diğer yandan, insanların daha dindar olmaya çalışarak dini karmaşıklaştırmaya ve dinin gereklerini değiştirmeye çalışmaları engellenmektedir. Bu mümkün. Nitekim Hz. Peygamber, bizim orucumuzla Ehl-i Kitabın orucu arasındaki temel farkın sahur yemeği olduğunu bildirmiştir. Bu ifade, Kitap Ehli’nin dinlerini tahrif ettiklerini göstermektedir. Bunların karşısında olmak, dinin aslının korunmasına katkıda bulunmak demektir (?üccetullahi’l-baliga, II, 52). İki hadisin manalarını uzlaştırmak için, Allah Resûlü’nün kendi ümmetinden (kendisine farz, haram veya helal kılınanlardan) ayırdığı durumlar olduğu gibi, diğer peygamberlerin de ihtilafa düştüğü izah edilebilir. sahur konusunda kendi ümmetlerinden.

Sahur vakti, fakihlerin çoğuna göre gecenin son yarısının başlangıcı ile bazı Hanefi ve Şafiilere göre gecenin son altıda biri ile sabahın ortası arasında geçen süredir. Şafak sökmek veya fecirden kasıt, sabah namazına başlamak ve oruca başlamaktır (bu vakitle ilgili hadis ve yorumlar için bk. FECİR). Hz. Peygamber Efendimiz, kendi zamanında İbn Ümmü Mektum’un okuduğu sabah ezanından önce veya oruç için sahura kalkacakları uyandırmak için Bilal-i Habeş namazının sahur yemeği için uygun olmadığını bildiren hadisi şerifte söylemiştir (Buhari, “?avm”, 17; Ebu Davud, “avm”, 18), sahura kalkmayı teşvik etmenin yanında, sahuru olabildiğince geciktirmenin uygun olduğu anlamını da içermektedir. Peygamber’in sahur uygulamalarıyla ilgili rivayetler de bunu destekler nitelikte olup, sahurdan (elli âyet kadar okunabilen bir süre) sonra uzun bir aradan sonra sabah namazını kıldırdığı hepsinden anlaşılmaktadır (Buhari, ” ?avm”, 20, “Taheccüd”). “, 8; Müslim, “ıyâm”, 47; Nesâî, “ıyâm”, 20-22). Bu konudaki delilleri değerlendiren fakihler, sahuru son vakte kadar terk etmenin müstehab olduğu kanaatine varmışlardır. Ancak bu karar imsak vakti ile sınırlıdır; vaktin gelip gelmediği konusunda şüphe varsa, yemek ve içmek mekruh olur (bu konuda karşılaşılabilecek bazı durumların hükümleri için bkz. Fıkıhçıların çoğuna göre -oruç tutmamaya niyet yoksa- sahur yemeği oruca niyet yerine geçer; Şafii mezhebinde sahura kalkmak niyet yerine geçmez.

4 Nisan Pazartesi Erzincan, Erzurum, Eskişehir SAHUR VAKTİ NE ZAMAN?

4 Nisan Pazartesi Erzincan sahur saati: 04:29

4 Nisan Pazartesi Erzurum sahur saati: 04:22

4 Nisan Pazartesi Eskişehir sahurda: 05:05

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu